צבעי השנה 2022

כמידי שנה, כל עולם העיצוב עוצר את נשימתו ומחכה להכרזת צבע השנה, באופנה ובעיצוב.

אני רוצה לחשוף אתכם לצבעי השנה שנבחרו ע"י החברות המובילות ולעשות קצת סדר במונח "צבע השנה"

אז נתחיל בחברת PANTON העולמית –

PANTON הינה חברת אמריקאית לייצור צבעים. חברה זו ידועה בעיקר בשל התאמת הצבעים המדויקת ובשל הכללים הנוקשים והשיטות המדויקות להתאים צבעים אלה.

עפ"י פרסומי החברה, הם אלו שהמציאו את הרעיון של "מניפת צבעים" כמו שאנחנו מכירים אותה היום. הרעיון שעומד מאחורי זה הינו לתת למעצבים כלי עיצובי להתאמה מרבית של צבעים שעברו לשלב הייצור והביצוע.

וכחברה מובילת טרנדים, מידי שנה בחודש דצמבר , מכריזה החברה על "צבע השנה" – הגוון שישפיע על האופנה ועל עיצוב הבית (תמיד הולכים יד ביד).

אז צבע השנה של חברת PANTON הוא PANTON 17-3938 VERY PERY או בפשטות… סגול

סגול יפיפה הנושק לגוון הכחול אך מעורב בו גם גוון אדמדם. PANTON למעשה המציאה את הגוון הזה כגוון חדש ממשפחת הכחולים.

עפ"י החברה, צבע זה בעל נוכחות אמיצה (מה שנכון נכון..), מעודד יצירתיות וחדשנות, מציג בטחון עצמי חסר דאגות בעיקר לאור השנתיים החולפות שהיו סוערות ואפלות. צבע זה בא להציג את העתיד באור אחר, פתוח, מבטיח ואופטימי.

לדעתי הצבע כשלעצמו יפהפה ומסתורי אבל – קצת דומיננטי, כהה ומצריך צבע אחר שיחייה אותו. כמו כן, הכהות שלו מגבילה אותו לאביזרים או לקיר ספציפי ופחות כשולט. הייתי משתמשת בו במדויק ובמידה המתאימה, אני חושבת שחברת PANTON בעצם המצאת הצבע, רצתה לשדר חדשנות והתחלה חדשה ופחות להתמקד דווקא בגוון.

חברה אמריקאית נוספת שמייצרת צבעים ומיוצגת בישראל ע"י סטודיו 84 צבעים בע"מ היא "Benjamin Moore" .

צבע השנה של החברה הינו October Mist 1495 – גוון המרווה

עפ"י החברה, זהו גוון עדין ושקט שמאפשר ביטוי אינדיבידואלי באמצעות צבע.

חברת "Benjamin Moore" שמה לה למטרה להביא את בשורת איכות הסביבה וכיום חלק נרחב ממוצריה ללא VOC (תרכובות אורגניות נדיפות) ואף מחזיקה בצבע המאושר ע"י ארגון האלרגניים והאסתמטיים בארה"ב.

בעיני- זהו גוון מקסים ומרגיע! ואם אתם מחפשים צבע שישרה קצת רעננות וחדשנות זה בדיוק זה. הוא עדין במידה נכונה וכהה במידה נכונה. הוא משדר אלגנטיות ואצילות. יכול לשמש לצבע של חללים שלמים, אקססוריז, מטבחים, ספות וכד'. מה שכן, לא להשתמש בו יותר מדי אחרת החלל נהיה אנמי.

חברות מקומיות שלנו ולא פחות מוצלחות, נתחיל מטמבור, חברה הקיימת משנת 1936 –

צבע השנה של החברה Aqua Pool 0816T – גוון טורקיז

לדברי החברה, צבע זה מזמין אותנו לפקוח עיניים, לצלול פנימה לתוך עצמינו ולזוז קדימה מתוך מודעות וחופש.

החברה מחזקת את הגוון בגוון אדום בוהק שלטענתם כשמתחברים יחד הם מבטאים בצורה מתוחכמת ומקורית את השילוב המעניין של צבעי אקווה בהירים וצלולים עם גוון משלים עז. הם מבליטים את האומץ לפעול בנחישות ובהתמדה לביטוי החזון האישי.

לדעתי גוון האקווה הוא גוון עמוק ויפה, יש צורך להשתמש בו בזהירות ובעדינות בכל מקום שרוצים. הוא רענן, קריר ומיוחד.

חברה מקומית נוספת היא חברת נירלט, חברה העוסקת בייצור, מכירה ושיווק של מוצרי צבע.

צבע השנה שלה הוא IS 0048 Embrace – גוון פודרה אדמה

לדברי החברה, צבע זה משקף תמונת מצב עדכנית המבוססת על סקירה תרבותית רחבה של עולמות תוכן כלכליים, חברתיים ופוליטיים שונים.

השנה הם בחרו בצבע מואר ואופטימי שמאזן בין קצב החיים המהיר והאיטי, טכנולוגי ונוסטלגי ובין העולם הפיסי לווירטואלי. גוון עם נגיעה חמה וטבעית.

אני לגמרי מסכימה עם ההגדרה הזו! צבע כזה יחולל פלאים בכל חלל שיהיה בו ובכל צורה ודרך. הוא עדין, רך, אלגנטי ומשרה אוירה נעימה.

לסיכום –

כל שנה מפורסמים "צבעי השנה". השנה כל החברות המוצגות כאן שמו דגש על התחלות חדשות תוך התייחסות לתקופה הסוערת שעברה בשנתיים האחרונות (ולצערנו עדיין).

אך למרות שכל הצבעים פה יפים כשלעצמם והייתי משתמשת בהם בכיף, צריך לקחת בחשבון שזה טרנד… וככזה הוא יחלוף עד הכרזת צבע השנה של שנה הבאה… אז הייתי שמה לב טוב טוב לאיזה צבע אני מתחברת יותר ואיזה צבע יתרום לאווירה ולגוונים שהייתי רוצה בבית שלי ובשנה הבאה משלבת אתו את הצבע הבא.

*כל התמונות לקוחות מהרשת ומאתרי הבית שלהחברות המדוברות ונמצאות תחת הזכויות שלהן

About oren

חפשו אותנו גם כאן

צור קשר
054-7622240